ŠOLSKI VRTIČEK

 


Kot že veste, smo v šolskem letu 2013/14 na šoli oblikovali učni vrt – gre za visoko gredo (12 m2). Vrt je urejen na šolskem igrišču, da lahko prav vsi učenci spremljajo rast in razvoj rastlin oziroma spremembe na vrtu čez šolsko leto.

Zakaj šolski vrt?


Vrt je že od nekdaj pomemben življenjski prostor človeka, saj ga povezuje z naravo. Žal ogromno otrok danes vse več časa preživi v računalniških svetovih, zato imajo vse manj neposrednega stika z naravo in tudi s pridelavo hrane. Le kako naj jim v šoli pomagamo, da bodo razumeli in čutili pomen narave, varstva okolja in medsebojnega sodelovanja, če tega stika nimajo? Tako smo se odločili, da jim ponudimo to možnost učenja.

Šolski vrt je učilnica na prostem, v naravi, in se bistveno razlikuje od učilnice med štirimi stenami. Učencem omogoča neposreden stik z naravo, spoznavanje rastlin in njihovo uporabo. Prav tako jih seznanja s procesom pridobivanja zdrave hrane ter ohranjanjem slovenskih vrst, varstva okolja … Skrb za šolski vrtiček je prevzela skupina učencev, ki obiskuje naravoslovni krožek. S fotografij lahko vidite, da nam vrtnarjenje dobro uspeva. Pridelali smo kar nekaj pridelkov. Na visoki gredi se bohotijo pridelki in zelišča, ki jih z veseljem uporabimo pri krožku, pouku gospodinjstva ter pri izbirnem predmetu »sodobna priprava hrane«. Lansko mokro in toplo poletje je poskrbelo za bujno rast rastlin. Po prihodu s počitnic nas je čakalo precej dela z ureditvijo vrta.


Pridno smo se lotili dela in s skupnimi močmi smo ga ponovno uredili. Pobrali smo pridelke. Pripravili smo grede za jesensko saditev. Posadili smo zimski česen, čebulček in posejali špinačo ter zimsko solato. Očistili in porezali smo zelišča, posadili narcise, tulipane in spominčice. Vrt smo prepustili zimskemu počitku. Komaj smo čakali toplo pomlad, da lahko znova začnemo delati. V marcu smo pridno prekopavali in urejali vrt za pomladansko setev in saditev. Posejali smo redkvico, rdečo peso in korenček ter posadili krompir, fižol, brokoli, zelje in blitvo.


Zaradi izrazito sončne lege – sonce obsije vrt že v dopoldanskem času in nanj sije vse do večernih ur – smo sklenili, da bomo vrt nekoliko preuredili. Po premisleku smo se odločili, da bomo na dveh tretjinah vrta posadili zelišča in tako uredili zeliščni vrt. Zelišča so rastline, ki potrebujejo veliko sonca in toplote, zato upamo, da bodo posajena zelišča na njem dobro uspevala. Ker jih uporabljamo v vsakem gospodinjstvu, je prav, da jih učenci poznajo. Iz njih bomo pri naravoslovnem krožku in pouku pripravljali čaje oziroma odganjali molje, kaj manjšega pa tudi poklonili. Vse za zdravje. Tretjina vrta je namenjena vzgoji vrtnin. Učenci bodo lahko opazovali rast in razvoj krompirja, zelja, špinače, solate, blitve, redkvice, česna, čebule, pora, fižola …


Na koncu naj še povemo, da smo šolski vrtiček prijavili v projekt »Unesco vrtički«, ki letos poteka pod geslom »V sodelovanju z naravo, sam pridelam hrano zdravo«.


 

                                           Učenci in mentorica naravoslovnega krožka Simona Zobec